Faceți căutări pe acest blog

duminică, 15 octombrie 2017

Doar un apropo academic...


  
Fiecare cu coșmarul său. Eu visez tot timpul că voi câștiga la loto. Nu am mai
Jucat la loto de mulți ani. Dar visez surna și cifrele. Nu e ca la electorale, e ceva
Mai profund. Uneori câștig câte un munte de bani. Și-i dau pe toți scriitorilor,
Editurilor, laureaților de dincolo de Nobel. Mă simt așa de lefter încât mă trezesc
Bogat. E mare lucru să nu ai nevoie de bani. De la un timp încoace am început
Să-l iubesc pe idiotul ideal al naturii umane, sper să nu mă dea în judecată
Gigi Becali, nu despre el e vorba, el e doar un apropo academic. Sunt fericit că
Aș putea fi bogat și falimentat într-o singură zi. Se zice că banii nu aduc fericirea
Eu văd cum banii crapă în ochii oamenilor, cum se ascund unii de alții. Viu  fiind,
Sunt mai bogat decât oricând. Visurile mele sunt treburi de doctori futurologi.
Visez și eu, fără să știe vreun serviciu secret că chiar pot vedea cifrele unice și
Nenorocite care m-ar putea face principe al unui faliment anunțat. De câte ori
Am avut un leu în plus, l-am dat tâlharilor din scaune cu rotile, bețivilor și
Babelor șmechere de la colțul străzii. Aș lua banii guvernului, nefiind finanțist, și
Aș parfuma toată lumea poeților, prozatorilor, eseiștilor, istoricilor etc. Șira
Spinării acestui popor. Sunt prea simplu și prea mic să conduc economia unei
Țări care, cât numeri până la trei, dispare din conștiințe. Știu doar atât. Avem o
Țară fabuloasă, condusă de o specie de furnici puturoase, ceva nemaivăzut.
Banii mei sunt în cutia de joc al porcăriilor loteristice, ca și banii voștri. În vilele
Tip coteț extraterestru al porcilor cu rât retoric. Visez că pot câștiga la loto ca
Și cum aș dresa cifre. Într-o bună zi o să am dreptate. O să câștig. Și cuvintele
Vor lumina întunericul dintre ele. Pentru cei care scriu, cu sau fără ”talent”.
Fiecare cu coșmarul său. Nu vreau decât să ofer sufletul. Fără politici. Omenirea
E plină de merituoși. Sunt aleși doar cei care știu că anonimatul dă bine la
Rânza lor (anti)proletară. Fiecare cu coșmarul său. Eu visez minuni simple.



                                                                                       Marin Ifrim, 15.10.2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem într-o fundătură istorică foarte periculoasă

     Mă uit la acest război ” civilo-cazon ” dintre români și români. Las de-o parte chestiile cu ” amestecul în treburile interne ale ...